Levering TV- og internettsignaler fra Telia (tidligere GET) i overgangsperioden til fiber

Når vil signalene fra Telia bli borte? Kan jeg fortsatt se på TV fra Telia selv om jeg har fått fiber fra Obos Opennet?  

Vår kollektive avtale går ut 31.12.2020. Dette betyr at både TV- og internettsignaler blir levert fra Telia til da, men fordi kabler fra Telia er lagt i heissjakten, så må disse fjernes for at den siste heisen kan bli godkjent for bruk. Telias signaler vil derfor kunne opphøre den 15.12.2020, og beboere kan etter det bli uten TV- og internettjenster levert av Telia.  

Beboere som ønsker å bestille tv-abonnement bør derfor gjøre dette med virkning fra og med 15.12.2020 for å være sikre på å ha en slik tjeneste kontinuerlig. Internett er det ikke nødvendig å bestille individuelt. 

RiksTV og Nexgentel TV bestilles det enten til ønsket dag eller hver halve måned. 

Benytt disse skjema: 

Viasat kontakter beboer via telefon og tar i mot bestilling i etterkant av at beboer har vist interesse 

Benytt dette skjemaet: 

De anbefales at beboer bestiller minst 1 uke før installasjon i leilighet for å sikre seg at utstyr er på plass i tide til montør dukker opp så signaler kan overlappe 

Hvis du har booket installasjon av fiber fra Obos Opennet før 15.12.2020, så skal du fortsatt kunne se på TV og bruke internett fra Telia til dagen signalene opphører. Merk at dette forutsetter at Coax-kablene fra Telia, ikke blir kuttet eller fjernet ved installasjon av fiberkabel til din leilighet.  

Ta kontakt med montørselskapet på tlf: montørselskap på 98 90 44 27 (8-15) om du har spørsmål.  

Når og hvor må jeg levere inn utstyr fra Telia (Get)?  

Telia har sendt ut e-post og SMS (09.11.2020) til beboere hvor de opplyser om avslutning av kundeforholdet til borettslaget. I samme melding sier de dette om retur av utstyr:  

“Utstyr må returneres til Telia. Vi gjør oppmerksom på at hver husstand selv er ansvarlig for at alt utstyr blir returnert. Kort tid etter oppsigelsen utløper mottar du en ferdig frankert og adressert returslipp. Ring oss gjerne på 924 05 050 dersom du lurer på noe i forbindelse med retur av utstyr.” 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s